Precisie en vakmanschap

Graafmachine te koop? Dan kan je het beste naar Trucksnl.be gaan, een gemakkelijke manier om dit te adverteren. Een graafmachine is de ruggengraat van moderne bouw, en de veelvoorkomendheid ervan zorgt dat de bestuurders ervan echte vakmensen worden met het apparaat. Soepeltjes van de ene klauw naar de andere te wisselen is een kleine moeite voor zo. Deze precisie word steeds meer een uitdaging, wat ervoor zorgt dat er tegenwoordig online allerlei ludieke filmpjes te vinden zijn van steeds meer indrukwekkende precisie uitdagingen.

Oog van de naald

De meest recente hiervan is precies zoals de tussenkop beschrijft, een draad door het oog van de naald stoppen. Met wat horten en stoten ging het draadje soepel door het oog van de naald. Bijzonder indrukwekkend, zeker omdat ik zelf vaak meer pogingen nodig heb om hetzelfde te doen met mijn eigen handen.

Een hotdog

Kan je met een graafmachine een hotdog assembleren? Dat was de vraag die een paar Finnen in een viraal filmpje stelde. Alles van het broodje openleggen, tot vullen met sla en met saus prepareren totaan de finale, het broodje oppikken zonder er te hard in te knijpen. En te voeren aan de collega. Een slimme reclame van het Finse Statoil die hun nieuwe hotdogs adverteerde. Dat is dan ook vaak de trend met graafmachines, het echt leuke is bijna altijd zeker een reclame voor het een en ander.

Jenga

Zo ook het filmpje van CAT, “Stack”. Hier kwam niet alleen een graafmachine in beeld maar het hele wagenpark van CAT met een simpele uitdaging, stack. In dit potje van mega Jenga moesten het team de stapel van zijn basis positie zo hoog mogelijk krijgen. Een kleine jengaset was indrukkwekkend geweest, maar een jengatoren met houten blokken van 272 kg zijn ook zeker indrukwekkend. Tegelijkertijd is dit filmpje niet zo viral gegaan als de vorige. Vermoedelijk het cleane en corporate. Dat is dan ook meteen waar je de kracht moet vinden als je viral wilt gaan: duidelijk grassroots of absurd corporate. Zoals het filmpje met naald en het draadje, dat waren normale mensen die iets bijzonders doen, en dat scoort. Tegelijkertijd kon Statoil er ook doorheen komen. En dat is omdat ze iets bijzonders en absurds doen. Dan dient het marketing geld om iets te verkennen waar we misschien benieuwd naar zijn. Dit is bijvoorbeeld ook het succes van vele op youtube: zij klikken op de advertenties online die wij negeren.